2016 június 24-26, Rákócziak földjén - Zemplén

2. nap, 2016. június 25. szombat

Útvonal: Károlyfalva - Megyer-hegyi Tengerszem - Sárospatak
Minősítő pontszám: 13,5+6+1=21 pont

Névsor: Magyar Imréné, Szajkóné Gyöngyi, Elekné Irén, Nyilas Misi, Pető Alex, Pető Tímea, Tolnai Péterné, Fodor Istvánné, Somodiné Szabó Csilla, Mihály György

Útvonal: Vágáshuta - Nagyhuta - Kishuta - Bózsva
Minősítő pontszám: 24+8+1=33 pont

Névsor: Vogl Lászlóné, Móré Károlyné, Geng Sári

Útvonal: Vágáshuta - Nagyhuta - Kishuta - Bózsva - Füzérkomlós - Füzér
Minősítő pontszám: 30+10+1=41 pont

Névsor: Kovács István, Kovácsné Takács Mária, Bagotai István, Bagotai Istvánné, Gombás Vilmos, Békes Erzsébet, Lázár József, Vlukovszki Sándor, Cservák Erzsébet, Mészáros Etelka, Molnár Anna, Pásztor Erzsébet, Kerekes Teréz, Agárdi László, Agárdi Anna, Barabásné Agárdi Katalin, Kartaly Béla, Kartalyné-Fodor Zsuzsa, Kovács Jánosné, Geréd Gyárfásné

Reggeli után felszálltunk a buszra és elindultunk a mai túránkra. Károlyfalván megváltunk 10 társunktól, ők a piros és a zöld jelzésen a Megyer-hegyi körtúrát választották a Tengerszem érintésével, majd visszatértek Sárospatakra. Mi folytattuk utunkat, Sátoraljaújhely és Pálháza érintésével érkeztünk meg Vágáshutára. Az első pecsétünket a vendégházzal szemben, az információs táblán találtuk meg. A vele szemben lévő "huta kocsma" már bezárt és magánház lett belőle, de a régi festmény még látható a ház oldalán. Vágáshután az 1600-as években telepedtek le az első lakók, akik szénégetéssel, fakitermeléssel, majd üvegfúvással foglalkoztak. A falut elhagyva igazi zempléni tájon mentünk keresztül. A nagyhutai pecsétet a Polgármesteri Hivatal kerítésén találtuk meg. Nagyhuta és Kishuta szinte egybe van épülve. Hosszú műúton kellett gyalogolnunk, de nagyon sok szép látnivalóval találkoztunk. Kereszteztük a kemence-pataki kisvasutat Kishuta vasútállomásán, majd elértük a Bózsva sziklát (Kőbérc), a pincéknek helyet adó kőfalat. A Bózsva patakon átkelve érkeztünk meg a Kőbérc fogadóhoz, ahol újra pecsételtünk és elfogyasztottuk az ebédünket.

Ebéd után a 3 fővel megfogyatkozott csapatunk elindult Füzérkomlós felé. Kereszteztük a hegyközi vasutat, majd a füzérkomlósi római katolikus templom mellett elhaladva közeledtünk a célunk felé. A falut elhagyva szinte végig ott magasodott előttünk a magányos sziklára épített füzéri vár. A csodálatosan rendbe hozott várat szintén idegenvezető segítségével fedeztük fel. A várat a 13. században kezdték építeni, a fénykora a 15-16. században volt. A mohácsi csatát követően Perényi Péter itt őrizte a koronát. A vár legszebb része a 15. században épült gótikus kápolna. Csodálatos élményekkel gazdagodva indultunk vissza szálláshelyünkre. Vacsora után a Múzeumok Éjszakájának köszönhetően a sárospataki vár megtekintésére is lehetőségünk volt, ahol különböző műsorok szerepeltek a repertoárban, többek között színházi előadás az udvaron és a várfalra telepített csillagvizsgálók. Ezek az élmények még inkább feledhetetlenné tették az estét.

(A mellékelt képek Bagotai Saci (BS), Kovács István (Kovi) felvételeiből kerültek kiválasztásra)