2016 június 24-26, Rákócziak földjén - Zemplén

3. nap, 2016. június 26. vasárnap

Útvonal: Regéc - Regéci vár körtúra
Minősítő pontszám: 12+8+1=21 pont

Névsor: Magyar Imréné, Szajkóné Gyöngyi, Elekné Irén, Nyilas Misi, Pető Alex, Pető Tímea, Somodiné Szabó Csilla, Mihály György, Vogl Lászlóné, Móré Károlyné, Geng Sári

Útvonal: Újhuta - Gerendás-rét - Eszkála erdészház - István-kúti erdészház - Pengőkő - Regéc
Minősítő pontszám: 30+10+1=41 pont

Névsor: Kovács István, Kovácsné Takács Mária, Bagotai István, Bagotai Istvánné, Gombás Vilmos, Békes Erzsébet, Lázár József, Vlukovszki Sándor, Cservák Erzsébet, Mészáros Etelka, Molnár Anna, Pásztor Erzsébet, Kerekes Teréz, Agárdi László, Agárdi Anna Mária, Barabásné Agárdi Katalin, Kartaly Béla, Kartalyné-Fodor Zsuzsa, Kovács Jánosné, Tolnai Péterné, Fodor Istvánné, Geréd Gyárfásné

645-kor a buszba való bepakolással kezdtük el a napot. Reggeli után elköszönve a várostól elindultunk utolsó túranapunkra. Ezen napon is kettévált a társaság, 11-en úgy döntöttek, hogy ők a Regéci vár környékét járják be. 830-kor Újhután kezdtük el a mai túrát. Nekem azért nevezetes ez a hely, mert 1966-ban itt töltöttem 2 hetet a nyári szünetben, a Bretzeinheim-Waldbott vadászkastélyban, mely akkoriban KISZ táborként üzemelt. Ma sajnos üresen áll és eléggé leromlott az állaga. Újhuta gondozott, szép üdülőfalu, a zöld jelzésen haladva hagytuk el. Az első állomást jó másfél óra gyaloglás után értük el, itt tértünk rá a kék jelzésre Gerendás-réten. Míg a többiek pihentek, négyen összeszedve a füzeteket, elmentünk pecsételni. Az Eszkála erdészház előtt egy körtefán leltünk rá a pecsételő dobozra. Az erdészház nagyon elhagyatott, de valószínűleg kulcsos házként használják, mert előző este használhatták a tűzrakóhelyet.

Nyugati irányba indultunk tovább, újra a Gerendás-réten keresztül. Balról a Szpalanyica-völgy keresztezte utunkat. Elérve az István-kúti völgyet, a nyíres tanösvényen keresztül találtuk meg az István-kúti erdészházat. Ez a környék fokozottan védett terület. Egy kis pihenő után továbbmentünk a 200 méterre lévő kulcsos házhoz, ahol megtaláltuk az OKT-s pecsétet. Pecsételés után folytattuk utunkat a Pengőkőre. Elhaladtunk egy kék háromszög mellett, amely a Nagypéter mennykőre vezet. Mi azonban a mentünk a Tokár-tető irányában, ahonnan előtűntek a Regéci vár falai. A bükkösben elértük a Pengőkövet. Ez a 10 méter magas andezit szikla igazi különlegesség. A Tokár-tetőről délnyugati irányban ereszkedtünk le Regécre. A település a Rákócziak idején élte fénykorát. A vár felújítása részben befejeződött és ez az ország legnagyobb kiterjedésű középkori vára.

A háromnapos túra utolsó pecsétjét a Veronika panzióban találtuk meg. Egy kis pihenő után 1600-kor elindultunk haza többek kérésére, hogy a magyar-belga meccset otthon nézhessék meg. Hogy ne legyen egyszerű az élet, autóbuszunk Hatvan magasságában műszaki okok miatt megállt. Mire a cserebusszal hazaértünk, este 10 óra is elmúlt. Így a meccs eredményét a buszon tudtuk meg. Összegezve jól sikerült ez a három nap, mindenki legnagyobb megelégedésére. Jövőre folytatni szeretném ezt a hagyományt, Kőszeg vagy Aggtelek környéke lesz a következő cél.

(A mellékelt képek Bagotai Saci (BS), Kovács István (Kovi) felvételeiből kerültek kiválasztásra)