2022 szeptember 2, Szakosztályi találkozó - Százhalombatta

A nyár végén, ősz elején - szeptember 2-án - megrendeztük a megszokott szakosztályi találkozónkat, és ismét a Százhalombattai Régészeti Park biztosította az összejövetelünk színhelyét. A területet ingyen kapjuk meg annak fejében, hogy a tagjaink közül elég sokan segítik társadalmi munkában a múzeum környezetének rendben tartását. A főszakácsunk mai napon is Kovi Pisti volt, mint mindig. Voltak segítők is, akik már 12 órakor a helyszínen voltak, hogy a marhalábszárból készülő gulyás időben elkészüljön. Ez is már évekre visszamenőleges menü. Négy órára hívtuk meg a turistatársak, akik gyülekeztek is szépen 4 óra körül a kondérnál. A hozott italok és a sütemények is az asztalra kerültek, megkezdődött egymás édességeinek kínálgatása, kóstolgatása. Közben beszélgettek egymással a túratársak, egyesek régen nem találkoztak egymással, így volt téma bőven. Öt órakor a szakosztályvezető röviden ismertette az elmúlt időszak főbb eseményeit. Az első gyalogtúrára február 26-án került sor, Százhalombatta-Érd környékét lehetett bejárni. A megtervezett túrák rendben lezajlottak, ezek közül kiemelkedik a Bakonybél környéki Magas-Bakony nevezetű túrasorozatunk. Az Odvaskő Hotelnek köszönhetően ismét bejárhattuk a környéket. 16 fő tudta teljesíteni a túramozgalom előírásait. Ők voltak a teljesítők:

Magas-Bakony Turistája túramozgalmat teljesítők névsora:

OKT
Magas-Bakony Turistája
# név Megszerzés dátuma
1. Muskovics András 2022.05.25.
2. Tímár Józsefné 2022.05.25.
3. Győri Endre 2022.05.25.
4. Győri Endréné 2022.05.25.
5. Szabó Zsolt 2022.05.25.
6. Kutasi Zsuzsa 2022.05.25.
7. Eszenyei Anna Mária 2022.05.25.
8. Simon Aranka 2022.05.25.
9. Hegedüs Sarolta 2022.05.25.
10. Gajdó Jánosné 2022.05.25.
11. Nagy Gyula 2022.05.25.
12. Mohos Gábor 2022.05.25.
13. Mohos Gáborné 2022.05.25.
14. Sefcsik Gergelyné 2022.05.25.
15. Szabó Csilla 2022.05.25.
16. dr. Gombás Vilmos 2022.05.25.

A túrasorozat kiírója minden egyes túrára egy-egy jelvényt adott, valamint egy összesített jelvényt is kaptunk. Egyébként 36-an vettünk részt ezen a megmozduláson. A másik jelentősebb esemény az egyhetes kerékpáros túra volt Veszprém környékén, július 31. és augusztus 7-e között. A korábbi években is nyaranta kerekezett a társaság, de idén beemeltük a szakosztály éves programjába. 50-en voltak a veszprémi szálláson! Ezt a kerékpáros túrát Szabó Zsolt és Kovács Viktor szervezte meg. A túra lebonyolítása Zsoltra maradt, mivel Viktor lebetegedett a túra idejére. A túra leírása elkészült, előbb-utóbb olvasható, látható lesz a honlapunkon.

Ezután a szakosztály anyagi helyzetéről mondott pár szót a vezető. Sajnos a tartalékaink egy részét feléltük, a busz költségek viszont jelentősen megemelkedtek. A második félévben emiatt nem lesz buszos túra. A túrakiírások ezt már figyelembe veszik, tömegközlekedéssel, személygépkocsikkal fogjuk megoldani a közlekedésünket. A kényelemnek ezzel befellegzett, nyilvánvalóan a túrázók száma is lecsökken majd emiatt. A minősítések száma keveset változott, az első félév folyamán 2 fő szerzett aranyfokozatot. Pár fővel nőtt az egyéb jelvényszerző túramozgalmat teljesítők száma. Az MTSZ-szel kapcsolattartásunk nehézkesebb lett a Pest Megyei Természetbarát Szakosztály megszűntével, bár a PTSZ szerepét bizonyos fokig átvette Pest Megyei Vadvirág Természetjáró Egyesület, M is tagjai vagyunk ennek az egyesületnek!

Ezután került sor a vacsorára. A gulyásban nem csalódtunk, na meg Kovi Pistiben sem. Ismét kiváló vacsorát produkált. Kiporcióztuk az adagokat, a gulyás mellé lipóti kenyér járt. Elcsendesedett a társaság, az evéssel volt elfoglalva mindenki. A vacsora után még folytatódott a megmaradt sütemények kóstolgatása. A hátralevő idő beszélgetéssel telt el. Hét óra körül összepakoltunk, valamelyest elmosogattunk. Jó volt ismét együtt lenni a túratársakkal, jól sikerült az összejövetelünk. Legközelebb az Olár Péter kerékpáros emléktúrán találkozhatunk egymással, erre szeptember 17-én kerül sor. Az Etyeki-dombságban fogunk kerekezni. Gyalogtúrára szeptember 24-én lesz lehetőség, a Kevélyek környékére lett megtervezve ez a túra.

(A mellékelt képek Muskovics András (MA) felvételeiből kerültek kiválasztásra)