2019 június 22, Kerékpártúra - Szentendre

Az ide év valahogy nem a kerékpártúrákról szól. A tavaszi Csepel-szigeti első túránk a kompbaleset, valamint a kedvezőtlen időjárás miatt hiúsult meg majdnem. A mostani június 22-i időpont ütközött a Kőszegi-hegység környékére szervezett Országos Kék Túra bejárással, melyen sok kerekezőnk is részt vett. Eredetileg az volt a tervünk, hogy Százhalombattáról vonattal megyünk el Budapestre. Mivel már a hét elején látszott, hogy Százhalombattáról mindössze hárman megyünk, ezért inkább az autós változatot választottam. Az indulás előtti estén már biztos volt, hogy csak ketten leszünk, reggelre pedig egyedül maradtam! Tehát ezek után a személygépkocsimmal indultam el Budapestre, a találkozási pontra. Ez az útvonal került kiírásra:

Útvonal: Százhalombatta – Budapest – Szentendre – Budapest – Százhalombatta
Túratáv: 62 km (ebből 10 km földút)
Emelkedő: 300 m
Minősítő pontszám: 10+26+3=39 pont

Budapesten a Műegyetem előtti rakparton volt a találkozási pontunk, itt nyugodt szívvel letehető a gépkocsi. Hétvégén mindig van szabad parkoló hely, valamint költségmentesen itt hagyható a gépkocsi. Nem beszélve arról, hogy a kerékpárút is itt halad el. A találkozó némi navigálás után rendben lezajlott, ketten csatlakoztak hozzám. Így a három fős kis csapat elindult a Margitsziget felé. Érintettük a Gellért teret, a Batthyányi teret. Elhaladtunk a Várkert bazár alatt. Túlparton a Parlamentünket láttuk, majd begurultunk a Margitszigetre. A szigeten élénk volt a forgalom, sokan tartózkodtak a híd lejáratánál, de beljebb már csendesebb képét mutatta a sziget. Érintettük az állatkertet, a szabadtéri színpadot, a domonkos kolostor romjait. A hotel mellett hagytuk el a szigetet, majd rátérünk az Árpád hídra. Innen a Duna aréna mellet haladtunk el. Nemsokára a Népszigetre vezető gyalogos felüljárónál voltunk. A lépcsőn természetesen kézben vittük le a bicikliket. A sziget elhagyása után, az Újpesti vasúti hídon át értünk ki a Római-partra. A Duna-parton komoly élet volt, a csónakházakból rakodták ki a hajókat, a vendéglők teraszain is sok vendég volt. A kerékpárút tele volt gyalogossal, emiatt elég lassan tudtunk csak szlalomozni köztük.

Folytatva utunkat, elkerekeztünk a Megyeri híd alatt, a kerékpárút innen az ártéren halad. Szép út volt, a Duna vize 30-40 cm-rel volt lejjebb az útnál, ami érdekes látvány volt. Megállni nem volt szabad, mert rögtön támadtak a szúnyogok. Az utunk továbbra is a gáton haladt, kissé göröngyös volt, de gond nélkül érkeztük Szentendrére. A várost kerékpárt tolva jártuk be, voltunk a központban, a templom dombon. Itt álltunk meg egy kis időre, lángost vettünk,. A város fő utcáján hagytuk el a központot. Visszafelé ugyanazon az úton kerekeztünk, mint idefelé. A Megyeri hídra kanyarodva átbicajoztunk a túlpartra. Utunkat a Váci úton folytattuk a főváros központja felé. Elhaladtunk több régi nevezetes gyár mellett. Lekanyarodtunk a Népsziget felé, majd a vasúti hídra. Átkerültünk a budai oldalra, elhaladtunk a volt gázgyár mellett, és nemsokára letértünk a Hajógyári szigetre. Itt éppen gyerek rendezvény volt, meg kellett küzdeni a tömeggel. A sziget másik kijáratán hagytuk el a területet. Az Árpád hídon kerekeztünk ismételten, majd letértünk a Margitszigetre. Itt a Zenélő kút vízével pótoltuk a hiányzó készleteinket. A Japán kerten keresztül folytattuk az utunkat a szigeten, egészen a szökőkútig. A Margit hídon át jutottunk el a pesti oldalra, itt elhaladtuk a Országház, a Bazilika mellett. Utunkat a korzón folytatva, a Váci úton fejeztük be a pesti utunkat. Áthaladunk a Szabadság hídon, innen már nem voltunk messze a kiindulási pontunktól. A Gellért teret még körbejártuk, majd nemsokára a kocsink mellett voltunk. Ezzel bezáródott a mai kör. Nem panaszkodhattunk az időjárásra, hiába riogattak minket az időjósok zivatarokkal. Mindent egybevéve, jól sikerült a bicajozás. Kár hogy a törzsmag nem jött el. Lehet, hogy hogy egy másik alkalommal meg kell ismételni ezt a túrát, hogy mindenki láthassa mindazt, amivel hárman gazdagodtunk a mai napon. A legközelebb, a szokásos Etyeki Olár Péter emléktúra keretében szeptember. 21-én Etyek környékére fogunk kerekezni. Remélem, többen fognak eljönni, mint a megelőző két túrán!

(A mellékelt képek Szabó Zsolt (SzZs) felvételeiből kerültek kiválasztásra)