2021 szeptember 6, Szakosztályi találkozó - Százhalombatta

Az ősz beköszöntével 6-án megrendeztük a szakosztályi találkozónkat. Ezúttal a Százhalombattai Régészeti Park biztosította az összejövetelünk színhelyét. Nyolc év után tértünk ide vissza. A Közösségi Ház bérletét annyira megemelte az üzemeltető kft., hogy ezt képtelenség kigazdálkodnunk. A Régészeti Park karbantartásában Kovi Pistiék besegítenek, ezért ingyen megkaptuk a lehetőséget a találkozó megtartására. A főszakácsunk, mint általában Kovi Pisti volt. Ő és a segítői már 12-kor megérkeztek, hogy a főzéshez szükséges dolgokat előkészítsék. Nyolc éve itt sült malaccal színesítettük a találkozót. A menü, mint általában ma is gulyás volt. Ez is már évekre visszamenőlegesen hagyomány. Négy órára hívtuk meg a turistatársak, akik gyülekeztek is szépen a megadott időpontban. A hozott italok és a sütemények az asztalra kerültek, megkezdődött egymás édességeinek kínálgatása, kóstolgatása. Közben persze folyt a beszélgetés, egyesek régen nem találkoztak egymással, így volt téma bőven. Öt órakor a szakosztályvezető röviden ismertette az elmúlt időszak főbb eseményeit. Az első gyalogtúrára, a COVID járvány miatt május 15-én került sor a Visegrádi-hegységben, 41 túrára kiéhezett társunk részvételével. Szerencsénkre, igen szép időt kifogva, az ötnapos bakonyi túra igen jól sikerült. Ez idő alatt 18 fő teljesítette az Öreg-Bakony bakancsosa jelvényszerző túrasorozat feltételeit. Sok szép helyet érintettünk a környéken, barlangokat, forrásokat, kilátópontokat kerestünk fel. Az Odvaskő panzióban volt a szálláshelyünk, jó ellátásban volt részünk. Részletesebben a honlapunkban lehet olvasni és képeket nézegetni erről.

Ahogyan évekkel ezelőtt megjegyezte a szakosztályvezető, az anyagi helyzetünk fokozatosan romolni fog. A busz költségek, az egyéb kiadásaink fokozatosan növekednek. Az sem látszik célszerűnek, hogy emeljük a tagdíjat, vagy a busz hozzájárulási költségek. Ezek óhatatlanul a túrázni járók számát csökkentené. Egyetlen megoldásnak tűnik, hogy csökkenteni fogjuk a buszos túrák számát, helyette a tömegközlekedést fogjuk igénybe venni. A kényelem rovására fog ez megtörténni, valószínűleg a túrázók száma is csökkenni fog. Az is igaz, vagy sajnos, ki hogyan látja, de sokunknak már nem kerül pénzbe a tömegközlekedés. Az idei eddigi gyalogtúráinkon átlag 35 fő vett részt. A minősítések száma minimálisan változott. Ez a pandémia miatt lehet, valamint azért is, hogy elég sokan a kiváló fokozat megszerzésére törekednek. Ez pedig tudvalevő, a 15 000 pont összegyűjtéséhez 5-15 év intenzív túrázás szükségeltetik! Valamelyest nőtt a különböző jelvényszerző túramozgalmat teljesítők száma. Az Országos Kék Túrát plusz 1 fő teljesítette, 3 főnek elbírálás alatt van a teljesítménye. Mint korábban említette, az Öreg-Bakony bakancsosa jelvényt 18-an szerezték meg! A Pest Megyei Természetbarát Szövetség megszűnt. A szerepét a Pest Megyei Vadvirág Természetjáró Egyesület veszi át. Tudvalevő, hogy mi is tagjai vagyunk ennek az egyesületnek!

Megemlítette a www.termeszetbaratok.hu honlapunkat. Mind biztosabb, hogy jövőre megszüntetésre kerül, mind a fenntartási költség, mind az érdektelenség miatt. Sok a munka vele, sokat kell adminisztrálni, fogalmazni a beszámolókat, valamint felrakni az anyagokat a honlapra. Ezután a szakosztályvezető bejelentette, hogy a következő évben már nem vállalja a társaság vezetését. Szabó Zsoltot javasolta utódnak. Zsolt el is vállalja, ha valaki segít neki az adminisztrációs munkában. A jelenlegi vezető ezt megígérte, mindenképp lesz egy átmeneti időszak. A gulyásban nem csalódtunk, Kovi Pisti ismét jól teljesített. Mindenki elégedett volt a szakácsunk teljesítményével. A vacsora után következett a megmaradt sütemények kóstolgatása. Egy nagy adag palacsinta is előkerült! A hátralevő idő beszélgetéssel telt el. Hét óra körül összepakoltunk, elmosogattunk, ez volt a megállapodás a Régészeti Parkkal. Jó volt ismét együtt lenni a túratársakkal, jól sikerült az összejövetelünk. Legközelebb az Olár Péter kerékpáros emléktúrán találkozhatunk, a megszokott Etyeki dombságban fogunk kerekezni. Szeptember végén még egy Dél-Dunántúli Piros túrára kerül sor, immár a Zselicben fogjuk folytatni a túrasorozatunkat.

(A mellékelt képek Muskovics András (MA) felvételeiből kerültek kiválasztásra)