2016 június 24-26, Rákócziak földjén - Zemplén

Szállás: Sárospatak Comenius Kollégium

Étkezés: Reggeli és vacsora V. András Étterem

A tavalyi háromnapos túra sikere után többek rábeszélésére idén is úgy döntöttem, hogy ismét megszervezem ezt a típusú túrát. A szervezést már januárban elkezdtem, a szállás és az étkezés lefoglalásával. Ez a túra a tavalyi folytatása, egyúttal befejezése volt a Gibárti Vízierőmű és Hollóháza között. A gyalogtúrán kívül a várak látogatása is fontos szempont volt (Boldogkő, Füzér, Sárospatak és Regéc). A túrán 33-an vettünk részt, melyből 29-en a MOL Nyrt. Dunai Finomító Természetbarát Szakosztályának tagjai.

1. nap, 2016. június 24. péntek

Útvonal: Gibárti Vízierőmű – Alsócéce – Boldogkőváralja vasútállomás – Boldogkő vára – Boldogkőváralja központ
Minősítő pontszám: 18+4+1=23 pont

Névsor: Kovács István, Kovácsné Takács Mária, Bagotai István, Bagotai Istvánné, Gombás Vilmos, Békes Erzsébet, Lázár József, Vlukovszki Sándor, Cservák Erzsébet, Magyar Imréné, Szajkóné Gyöngyi, Vogl Lászlóné, Mészáros Etelka, Molnár Anna, Elekné Irén, Nyilas Misi, Geng Sári, Pásztor Erzsébet, Kerekes Teréz, Agárdi László, Agárdi Anna Mária, Barabásné Agárdi Katalin, Kartaly Béla, Kartalyné-Fodor Zsuzsa, Kovács Jánosné, Pető Alex, Pető Tímea, Tolnai Péterné, Móré Károlyné, Fodor Istvánné, Somodiné Szabó Csilla, Geréd Gyárfásné, Mihály György

520-kor indultunk Ercsiből. Százhalombatta, Érd majd Budapest érintésével az M3-ason folytattuk utunkat. Egy rövid pihenő után értük el a kiindulópontunkat, a Gibárti Vízierőművet, amit báró Sarkadi János építtetett a környék uradalmainak villanyellátása végett. 1903-ban készült el, mai napig működik, védett ipari műemlék. 1030-kor kezdtük el a túrát, de egy félreértés miatt hárman visszafordultunk, hogy megkeressük az OKT pecsétjét. A Hernád folyó túloldalán az erőmű kerítésén találtuk meg a dobozt. Már jól benne voltunk az időben (1130), amikor a többiek után eredtünk. A hosszú utazás és a rendkívüli meleg alaposan próbára tett minket, pedig sík terepen kellett gyalogolnunk az első szakaszon Alsócécéig. Itt értük utol az éppen ebédelő társainkat. A második pecsét megszerzése után indultunk el Boldogkőváralja vasútállomásának irányába. A Hernád völgye sík terep, a folyó választja el a Cserehátot a Zempléni-hegységtől.

A vasútállomás után kiértünk a műútra, majd rövid idő múlva újabb derékszögű kanyarral a falu irányába fordultunk. Hamarosan feltűnt a vár sziluettje. A vár mögött a zempléni hegyek körvonalai látszódtak, ezzel a festői látképpel mutatkozott be Zemplén. A várba egy kisebb kaptató legyűrése árán jutottunk fel. A várba érkezve már várt minket az idegenvezető. Rövid ismerkedés után végigvezetett bennünket a kínzókamrától, a szoborkiállításon keresztül a vár legszebb részéig, a déli irányban hosszan elhúzódó őrtoronyig. Innen csodálatos panoráma nyílik a környékre. Zárásképpen a nagyterembe léptünk be, ahol híres csatákat megörökítő makett gyűjteményt mutatnak be.

A várlátogatás után lesétáltunk a faluközpontba, ahol felszálltunk a buszra és elindultunk Sárospatakra. Miután megérkeztünk a városba, kiosztottuk a szobákat. Mindenki elfoglalta a helyét. 1845-kor elindultunk vacsorázni. A vacsora remek volt, ugyanúgy, mint az előző évben. Étkezés után a csapat egy része elment várost nézni, de volt aki visszavonult, hogy másnap kipihenten túrázzon.

(A mellékelt képek Bagotai Saci (BS), Kovács István (Kovi) felvételeiből kerültek kiválasztásra)