- 2017 -

-Túrabeszámolók- -Éves kiírás- -Mellékletek-

2017 december 9, Keressük a Mikulást - Budai-hegység

Eléggé párás volt a levegő, de azért még Gazdagrét emeletes házait is láthattuk. A második kopasz dombon észrevettük a Mikulásunkat és a rénszarvast. Felhívtuk a gyerekek figyelmét a Mikulásra, erre Ők igen szaporán elindultak a szomszéd csúcs felé. Nem maradt el a közös éneklés, a felnőttek is besegítettek...

2017 november 18, Közeli dombokon - Biai-dombság

Az Iharosi football pályánál szálltunk ki az autóbuszból. Ezt megelőzően Sóskút központjában kiszállt a 6 fős rövidtúrás csapat. Ők előttünk haladtak a túra végpontja felé. Kellemetlen, nyirkos időben indult el a túra. Igazából hideg nem volt, a szemerkélő eső volt kellemetlen. Páran elővették az esőköpenyeket...

2017 november 4, Őszi csavargás - Velencei-hegység

34-en indultunk el Pázmánd település végétől a Zsidó-hegy felé. Alig láttunk el az orrunk hegyéig, annyira ködös volt a levegő. Hamar felértünk a nevezetes kvarcitsziklák közé. Egy szűk szikla szoroson keresztül vezet fel a piros jelzésű turistaút, a Zsidó-hegyre. A kvarcitsziklákat eocén kori utóvulkáni...

2017 október 14, Őszi csavargás - Vértes

Nyolc óra előtt pár perccel már Csákberényben voltunk. Nem messze a sportpályától szálltunk le az autóbuszból. Csákberény területe már a kőkorszakban is lakott terület volt. A rómaiak idejében itt vezetett keresztül az Aquincumból Keszthely felé vezető jelentős hadiút. Csákberény, a XIII. századtól....

2017 szeptember 30, Ősz köszöntő - Visegrádi-hegység

Dömösön mind a hosszú, mind a rövid túrások kiszálltak az autóbuszból a templom közelében levő buszmegállóban. Elindultunk a piros jelzésen a Királykúti utcában. Hamarosan már a Malom-völgyben gyalogoltunk. 40 perc elteltével már a Szentfa kápolnánál voltunk. Rövid időre itt megálltunk...

2017 szeptember 23, Olár Péter kerékpáros emléktúra - Etyeki-dombság

Az indulás reggel 8 órára volt megbeszélve az E-Batta elé. Kíváncsian vártam, hányan fogunk összejönni. Meglepetésemre már hárman vártak, ebből ketten most csatlakoztak hozzánk először a kerékpáros túránkhoz. Ennyien indultunk el. Volt egy kis bizonytalanság bennünk az elmúlt napok esőzései miatt...

2017 szeptember 16, Országos Kéken - Kelet-Cserhát

A Tepkéről több mint 200 métert kellett ereszkednünk Bableves csárdáig. Az út első részében gerincen vezetett az út, majd jobbra lefordultunk a műúthoz. A régihez képest jobb most a nyomvonalvezetés, hiszen nem kell gyakorlatilag semmit sem gyalogolni az aszfalton. A csárda pecsételőhely, itt kb. 40 percet időztünk el...

2017 szeptember 11, Szakosztályi találkozó - Százhalombatta

A nyárvégi szakosztályi találkozónk ismét nehezen jött össze a terem bérlése miatt. Végül is az eredeti tervhez képest, 2017.09. 11-re sikerült lefoglalnunk az Óvárosi Közösségi Házat. Azt csak halkan jegyzem meg, hogy csak ezen a napon tudtam megkötni a szerződést a Barátság Kulturális Központtal...

2017 szeptember 9, PTSZ találkozó - Péteri

A Pest Megyei Természetbarát Szövetség ünnepséget rendezett azon okból, hogy 40 éve hozta létre a Pest Megyei Piros útvonalát és a túramozgalmat. Az ünnepség helyszíne Péteri volt, mely a piros útvonalnak megközelítően a felénél található. Szeptember elején dúskálunk a programokban...

2017 szeptember 5-8, OKT Uppony-Bódvaszilas - Aggtelek környéke

A szokásos jutalomtúrán kívül utoljára 2011-ben mentünk el több napos túrára, éppen az Aggteleki és a Szlovák karsztra. Akkor 3 napot töltöttünk el a Baradla kempingben. A mostani 4 napos túra apropója az volt, hogy az Országos Kék Túra egy jelentős, tőlünk távol eső szakaszát is teljesíteni tudjuk...

2017 augusztus 26, Országos kéken - Bükk

A Bükk hegység északi oldalának legjellegzetesebb hegyei Dédesvár, valamint a tőle délre elhelyezkedő Dédesi Kisvár. Ez utóbbi hegyen csak a legutóbbi évek kutatásai igazolták a vár létét. Mindkettőt közrefogja azonban egy sokkal korábbi, késő-bronzkori sáncvár, a Verebec-vár hatalmas sáncrendszere és teraszai...

2017 július 15, Dél-Dunántúli kéken - Zselic

2012.09.15-én a meghirdetett túra szakasznak egy részét már bejártuk. Akkor Gálosfa és Bakóca közötti útvonalon gyalogoltunk Sasrétpuszta érintésével. A busszal elmentünk a templomig, a DDKT bélyegzője itt található egy eldugott kis kocsmában. A pecsételés után busszal visszajöttünk a falu másik végére...

2017 július 1-8, Bálványosfürdő jutalomtúra - Erdély

Továbbra is Erdély a sláger turistatársaink között. Azt lehet mondani, hogy közkívánatra, 11 év után visszatértünk Bálványosfürdőre. 2005 óta háromszor voltunk a Nyugati-Tátra déli oldalán található chata Baranecben, hogy bejárjuk a Tátrát, a többi alkalommal Erdély hegyeiben túráztunk...

2017 június 17, Dél-Dunántúli kéken - Szekszárdi-dombság

Az utolsó ház után bal kézre a régi gránit bánya mellett haladtunk el. A bánya udvarán Szabadtéri Színpadot alakítottak ki. A volt bánya védett geológiai feltárás. Folyamatosan felfelé mentünk, az út egyre meredekebb lett. A gerinc után lementünk a Gombás-völgybe, ahol egy rövid ideig a sárga jelzésű úttal együtt haladtunk....

2017 június 10, Georgiades Gábor emléktúra - Börzsöny

A megemlékezés után a rövid túrások visszaszálltak az autóbuszra, majd elmentek Drégelypalánkig. Ők innen mentek fel Drégelyvárhoz, majd onnan Nagyoroszi vasútállomására. A hosszútúrások Királyházát elhagyva a piros jelzésen kezdték meg a Lopona-hegyre való kapaszkodást, miután keresztezték a Kemence-patakot...

2017 május 27, Kerékpártúra - Velencei-tó környéke

Hogy mindenki eljöhessen, elkértem a céges kis teherautót a kerékpárok leszállítására. Nem tudtam előre, hány kerékpárt tudunk így levinni, ezért 10 db-nál többet nem vállaltam az első próbára. A találkozó 8 órakor volt az E-Batta előtti parkolóban. Mire odaértem, már vártak rám...

2017 május 13, Nyugat-Mátrai csavargás - Mátra

A csúcs a Központi-Mátra egyik legszebb kilátópontja. Néha, ideális időjárási viszonyoknak köszönhetően a Parádi-medencén túl a Bükkig és a Tátráig is el lehet látni. Nekünk most nem volt ilyen szerencsénk, csak néha pillanthattuk meg az alattunk levő Parádsasvárt! A hely legendájában főszerepet játszanak...

2017 május 6, Országos kéken - Cserhát

Északnyugati irányban meneteltünk nyílegyenesen felfelé a Muska-tető irányába. Földúton csúszkáltunk felfelé a mezőgazdasági területek között. A tető után irányt váltottunk, északnyugat felé haladtunk, letértünk a Galga-patak völgyébe. Egy jó darabig itt gyalogoltunk. Egy frissen ültetett lucernáson kellett átgázolnunk...

2017 április 22, Országos kéken - Kelet-Cserhát

Kilenc óra után pár perccel a templomnál voltunk. Kívülről körbejártuk a templomot, majd a temető mellett elindult a csapat Szentkút felé. A rövidtúrásaink összetalálkoztak a templom gondnokával, így Ők belülről is megnézhették, illetve meghallgatták a templom történetét...

2017 április 15-19, Rockenbauer Pál Dél-Dunántúli Kék túra

Nagy nehezen sort kerítettünk a Rockenbauer Pál Dél-dunántúli Kék Túra negyedik, többnapos szakaszának bejárására. Ezt már a tavalyi ősz során meg szerettük volna tenni, de egyszerűen nem sikerült az időpontokat összeegyeztetni. Nem mindenki nyugdíjas közülünk, meg persze egyéni elfoglaltságok...

2017 április 8, Kerékpártúra - Csepel-sziget

A komppal áthajóztunk Tökölre. Az idén a megszokott útvonalakat elhagyva Szigethalom felé vettük az irányt. Először Tököl mellékutcáin próbáltuk követni az Európai kerékpárúttat, de nem a legjobb a táblázása, így rögtön az elején nem a jó úton indultunk el, de hamar visszafordultunk így nem volt nagy kitérő...

2017 április 1, Országos kéken - Cserhát

10 óra tájban értük el Szilvágyot, ahol becsatlakozott a nem régen felfestett piros jelzés. Kellemes erdei környezetben halad az OKT útvonala. Meglepően kevés virágot láttunk, még a közönséges virágok egyedszáma is csekély volt. A Hegyes-tető előtti nyerget 10 órakor értük el. Előtte egy tarvágásnak köszönhetően...

2017 március 18, Országos kéken - Cserhát

A második cserháti Országos Kék Túránk Cserhátsurány és a Becske közötti szakasz bejárását tartalmazta. Az időjárási előrejelzések nem voltak kedvezőek, a megelőző napon jelentős csapadék mennyiség esett le. Szombatra is csak délelőttre jeleztek rövid szünetet az időjósok, de még ez se jött be nekik...

2017 március 11, Tavaszvárás - Cserhát

A mai napon nekielkezdtünk az Országos Kék Túra cserháti bejárásának. A túra során Felsőpetény és Szendehely közötti szakaszt jártuk be. Elég nagy volt az érdeklődés, 45-en jelentkeztek előzetesen, mindössze hárman vonták vissza a jelentkezésüket. Az előzőnapi eső miatt sárra számítottunk...

2017 február 25, Télvégi csavargás - Budai-hegység

Kilenc óra után pár perccel 35-en elkezdtünk gyalogolni a zöld háromszögjelzésen. 10 perc aszfalt után már meredeken kezdtünk felfelé menni az Ördögorom gerincére. Minél feljebb értünk, annál szebb lett a panoráma a gerincről. A hideg front megtette a hatását...

2017 február 17, Szakosztály évzáró/évnyitó - Százhalombatta

A december 11-i Mikulástúrát követően, kéthónapos szünet után, február 17-én találkozott ismét egymással a szakosztály nagyobbik része. A szokásos évzáró-évnyitóra jöttünk össze pénteken Százhalombatta Óvárosának Közösségi Házában. 56-an voltak kíváncsiak a 2016-os év beszámolójára, az idei évre tervezett túrákra...