- 2018 -

-Túrabeszámolók- -Éves kiírás- -Mellékletek-

2018 december 8, Keressük a Mikulást - Budai-hegység

Az év utolsó szakosztályi túrája nem a legkedvezőbb előjelekkel indult. Napokkal előtte már hűvös esős időt jeleztek előre, ennek is köszönhető, hogy kevesen érdeklődtek a túra iránt. Heten visszavonták a jelentkezésüket. 24 fő volt bátor, aki eljött a Mikuláskereső túrára...

2018 november 24, Közeli dombokon - Biai-dombság

A Forrás utcában a piros jelzésen indultunk el a Trianoni kereszt mellől. Amint elhagytuk a házakat, jobbra fordultunk. Negyedóra elteltével, pár méter után a Madár-forrásnál jártunk. Ez egy bővizű forrás, még sohasem apadt el. Elkezdték rendbehozni a környékét, a levezető lépcsősort most építik...

2018 november 18, Georgiades Gábor tölgyfája - Százhalombatta

A százhalombattai Kálvin Parkba a város nevesebb személyeinek szokás emlékfát ültetni. Felvetődött az ötlet, hogy Georgiades Gábornak is kellene egy, hiszen elévülhetetlen érdemei voltak a helyi, a megyei és az országos természetjárás népszerűsítésében. Az ötlet Kerekes Teritől származott...

2018 november 17, Késő őszi túra - Velencei-hegység

A Rovákja-pataknál elhagytuk a gátat, visszamentünk a falu fő utcájába. Ez a patak a közeli, híres bojlis horgásztavakat látja el vízzel, illetve levezeti a felesleges mennyiséget. A Fehérvári úton gyalogoltunk rövid ideig, majd balra fordultunk a régi vasúti állomás felé, a sárga jelzésen...

2018 október 27, Őszi csavargás - Vértes

Az emlékhelytől tíz perc alatt beértünk a faluba. Elhaladtunk az elüldözöttek emlékére emelt kőkereszt mellett. Végig sétáltunk a kis település egyetlen utcáján. A török megszállás után elnéptelenedett országba a túlnépesedett Németországból elsősorban földműveseket telepítettek a Vértesbe is...

2018 szeptember 29, Bakony piros jelzésén - Bakony

Szeptember utolsó szombatján fejeztük be a Közép Dunántúli Piros útvonalának teljes bejárását. Ez alkalommal a Hárskút, Eplény szakaszt jártuk be. Nem Hárskútról, hanem Márkóról indultunk el, hogy a szokásos táv összejöjjön. Ez év során, a KDP útvonalának bejárása állt a középpontban...

2018 szeptember 22, Olár Péter kerékpáros emléktúra - Etyeki-dombság

Martonvásárt elérve a benzinkúton találkoztunk még egy csatlakozóval, aki Ercsiből érkezett. Martonvásárt a jól jelzett kerékpárúton hagytuk el, csendes úton jutottunk el Tordasra. Itt megálltunk egy pillanatra a régi kőhídnál, majd a patak melletti kerékpárúton jutottunk el Gyúróra...

2018 szeptember 15, Bakony piros jelzésén - Bakony

A Cuha-patakkal párhuzamosan haladt a piros jelzésű erdészeti földút. Ez nem a KDP pirossal jelzett útvonala, ez a turistaút Bakonyszentkirályt és Bakonyszentlászlót köti össze! 20 percnyi gyaloglás után értünk el az Ördög-rétre, itt tértünk át a piros keresztjelzésre. Előtte nem sokkal az Ördög-réti vadászház...

2018 szeptember 8, Megyei Természetbarát Találkozó - Farmos

A vendégfogadó előtérben a Tápió-vidék vízrajzi térképe és egy információs pult fogad bennünket, ahol megtalálhatók a térségről eddig megjelent kiadványok, turisztikai prospektusok. A ház nagytermében lévő állandó kiállítás a Tápió-vidék élőhelyeit mutatja be egy óriási terepasztal mentén berendezett dioráma sorozatban...

2018 szeptember 3-6, Közép-Dunántúli Piros útvonalán - Bakonybél környéke

A rövidtúrásaink az Odvaskő Panzió környékén gyalogoltak a mai napon. A Boroszlán tanösvényen ismerkedhettek meg a környék növényeivel, állataival, geológiai viszonyaival. A Vinyei Büfé még zárva volt, csak egy fekete puli és két macska felügyelt a környékre. A bélyegzés után visszamentünk az autóbuszunkhoz...

2018 augusztus 30, Szakosztályi találkozó - Százhalombatta

A nyárbúcsúztató szakosztályi találkozónkat sikerült augusztus végére összehozni. Augusztus 25-től szeptember 30-ig 9 programunk lesz, ezért volt fontos, hogy ezt az időpontot lekössük a Barátság Kulturális Központnál, ahova az intézmény tartozik. Az Óvárosi Közösségi Házba dél körül Kovi...

2018 augusztus 25, Bakony piros jelzésén - Bakony

Volt időnk bőven kipihenni a júliusi jutalomtúránkat, azóta majdnem hat hét eltelt már. Vége felé tartunk a Közép-Dunántúli Piros útvonalának bejárásával. Nyárvégi levezető túránk a Kelet-Bakonyban talált minket a Gúttamási és a Baglyas-hegy közötti szakaszon. Kellemes, gyaloglásra kiváló idő ígérkezett...

2018 július 11-18, Kárpátforduló környéke jutalomtúra, Erdély

2005 óta a 11. alkalommal Erdélybe szerveztük meg a szokásos jutalomtúránkat. Ezúttal Brassó környékén túráztunk, az úgynevezett Kárpátforduló hegyeiban. A Déli-Kárpátok főgerince itt fejeződik be, a hegylánc északi, északnyugati irányba fordul. Ettől kezdve beszélünk Keleti-Kárpátokról. ...

2018 június 30, Bakony piros jelzésén - Bakony

A fokozottan védett Alba Regia barlang nemcsak a térség, hanem az ország egyik kiemelkedő barlangászati érdekessége is. A Tési-fennsíkon található, Isztimér község külterületén. A kiemelkedő, 453 méter magasságban nyíló barlang összhossza meghaladja a 2003-ban megjelent, 'Magyarország fokozottan védett barlangjai'...

2018 június 16, Bakony piros jelzésén - Bakony

Nyolc óra előtt pár perccel a hosszútúrások leszálltak az autóbuszból 27-en és az országúton elindultunk Nagyveleg felé. Pár száz méter után a piros jelzés balra kanyarodott egy erdősávba. Elég pocsék ösvényen kellett egy jó darabig haladnunk. Sokan nem járhatják ezt az utat. Végül is a jelzés...

2018 június 9, Georgiades Gábor emléktúra, Börzsöny

Csóványosról a Varsa-tető felé indultunk meg a zöld jelzésen. A Varsa-tető után hamarosan elértük a Nyír-réti-kastély helyét. A valamikori pompás vadászkastélynak nyoma sincsen. Az egykori Eszterházy birtokot, majd báró Piret diósjenői uradalmát átvevő Falkenhausen család az 1800-as évek végén felépítette a vadászkúriáját...

2018 június 2, Kerékpártúra - Balaton-felvidék

Az idei nyári kerékpáros túránk a Balaton Kiskör volt, mely azért nem is olyan kicsi, hiszen 83 kilométert kellett letekernünk! A tavalyi Velencei-tó kerülésén felbátorodva hirdettük meg a Balatoni Kiskör túránkat. Tavaly már bevált, hogy kölcsön kisteherautóval szállítjuk a kerékpárokat a kiindulási pontunkra...

2018 május 26, Vértesi piros befejezése - Vértes

A rövidtúrások átbuszoztak Pusztavámra, Ők onnan kezdték meg a mai gyaloglást előttünk a KDP útvonalán. Harmincan 8 órakor a hétvégi házak között, az aszfaltúton kezdtük meg a túrát. Majdnem egy órát gyalogoltunk, mikor egy erdészháznál elértünk egy tavacskát, mely békanevelő gyanánt működik...

2018 május 12, Vértesi piros folytatása - Vértes

Ott folytattuk a túrát, ahol az utolsó alkalommal abbahagytuk. Vissza kellett mennünk az Országos Kék Túra, majd a kék keresztjelzésen a Macska-bükkig, itt tértünk át a Közép-Dunántúli Piros útvonalára. Először Csákányospusztát kereszteztük. Az itt folytatott régészeti ásatások során megtalálták az egykori...

2018 április 14, Kerékpártúra - Csepel-sziget

Megjött a tavasz, sőt majdnem a nyár is beköszöntött. Néhány héttel ezelőtt még hó volt, hideg volt az idő, most pedig visszavonhatatlanul megjött a jó idő. Minden egyszerre virágzik, mintha a természet is beszeretné hozni az elhúzódott tél minden lemaradását. Régen volt ennyire kellemes idő a kerekezéshez, mint most...

2018 április 7, Vértes piros útján - Vértes

A pecsételés után az M1-s autópálya alatt átkeltünk a túloldalra, itt halad a KDP útvonala. A pecsételőhelyet semmi sem jelzi egyébként! Hamarosan beértünk egy szép sziklaszirt alá. Nem mentünk fel a tetejére, de igen látványos volt a szikla. Sok bogláros szellőrózsa, kisvirágú hunyor volt a környéken...

2018 március 24, Tavasz a Gerecsében - Gerecse

A Szent László patak folyásirányát követve folytattuk az utunkat. Pár száz méter után a patakot kereszteztük nem messze az evangélikus templomtól. Elhaladtunk a római katolikus templom mellett, majd a Szabadság utcai házsor felett elértük Csabdi románkori templomromát...

2018 március 3, Tavasz kezdet - Gerecse

A Piszkei vasúti megállóhoz nem jutottunk el a buszunkkal, nagyon keskenynek tűnt az odavezető út. Emiatt visszafordultunk és a Gerenday Arborétum közelében álltunk meg. 24-en választották a hosszútúrát, Ők itt szálltak le az autóbuszból. A 9 fő rövidtúrásunk átbuszozott Héregre, Ők innen kezdtek el gyalogolni...

2018 február 24, Télvégi csavargás - Budai-hegység

Kissé megijedtünk az időjárástól, idefelé jövet szemerkélt az eső. Szerencsénkre Budaörsön már nyugodtabb időjárás fogadott Bennünket. Nyolc óra körül elindultunk a Városházától. A 16 rövid túrástól hamar elváltak az útjaink, pedig Ők is a piros jelzésen kezdtek el feljönni a Farkas-hegyre...

2018 február 19, Szakosztály évzáró/évnyitó - Százhalombatta

A több mint két hónapos szünet után február 19-én találkozott a szakosztály egy része, hogy elbeszélgessen az elmúlt év eseményeiről, felkészüljön az idei programokra. A megszokott évzáró-évnyitóra jöttünk össze hétfőn Százhalombattán, az Óváros Közösségi Házában. Hatvanan jöttünk össze...