2016 március 14-17, Rockenbauer Pál DDKT, Őriszentpéter - Kislengyel

2016. március 16. szerda

Továbbra sem használtunk ébresztésre telefont, pirkadatkor mocorogni kezdett a társaság. Az idő bíztatónak tűnt, a nap is erőlködött, hogy kisüssön. Reggelink a hideg hurka és a sült krumpli volt. A kávéról, teáról sem feledkeztünk meg. Nyolc órakor újra menetkészek voltunk. Elbúcsúztunk a vendéglátóinktól, készítettünk közös fényképet a családdal. Mai napra az alábbi útvonal bejárását terveztük:

Útvonal: Kerkakutas (190m, ) - Pusztaszentpéter (215m, ) - Felsőcsöde (252m, ) - Pacsa-hegy (245m, ) - Zalalövő (188m, ) - Nagyfernekág (265m, ) - Zalalövő (188m, (-)) - Nagyfernekág (265m, (-))
Minősítő pontszám: 39+10+2=51 pont

A DDKT útvonala a templom mellett vezet ki a faluból, amit éppen renoválnak. Hamar elhagytuk a falu utolsó házát, majd egy kisebb tó mellett, földúton gyalogoltunk északkeleti irányba kb. 2 kilométert. Kellemetlenül sáros, csúszós volt az út, kerülgetni kellett a tócsákat. Nem sokkal előttünk egy róka keresztezte az utunkat. Elérve a Pankar erdő szélét, további 1 km következett északkelet felé. Ezután többször irányt váltottunk, egy nagy kört tettünk meg, míg nem beértünk 955-kor Pusztaszentpéterre. Egy darabig keresgettük a kéktúra bélyegzőjét, majd jó messze, a kis patak túloldalán észrevettük egy fán a bélyegző jelét. Ez vezetett el az egyetlen lakott épülethez. Pár mondatot váltottunk az itt lakóval. Az épület körül csüngő hasú malacok, kecskék, tyúkok mászkáltak. Negyedórát tartózkodtunk a háznál, ezalatt a pecsételést is elintéztük.

Nem sokkal azután hogy elindultunk, 90°-os bal kanyar következett. Pusztaszentpéternek itt található az elhagyatott temetője. Észak felé haladtunk egy erdőszélen, balra mezőgazdasági terület volt. Ezen a szakaszon sok magasles látható. Egy jobb kanyar után, 1055-kor elhaladtunk egy fűrészüzem mellett, majd egy jó minőségű köves úton Csöde felé vettük az irányt. A faluba 1110-re értünk be. Mindössze egy idős nénivel futottunk össze, egy teremtett lelket sem láttunk rajta kívül. Az udvarokon sok helyen virágzott a Szártalan kankalin, a tavaszi tőzike. Egyik helyen még virágzó kakasmandikot is fotóztunk! A településrész utolsó házánál jobbra fordultunk. Változatos erdőkön, legelőn át jutottunk el 1220-kor a Pacsa-hegyig. Ez a zalalövői emberek szőlőhegye. Az ültetvényeket művelik, sok présházat is építettek a hegyen. A száratlan kankalint kaszálni lehet a présházak körül! Elhaladtunk egy szép faszobor mellett, majd legyalogoltunk a hegyről. 1320-kor érkeztünk meg Zalalövőre.

Azt találtuk ki, hogy a hátizsákjainkat elvisszük a szálláshelyünkre, utána visszajövünk pecsételni, illetve szétnézni a városban. A kék jelzésen elindultunk a Zalalövőhöz tartozó Nagyfernekág felé. A Parkerdőig jutottunk el. Ezen a szakaszon megszüntették a kék jelzést, mivel a völgyet átszelő híd életveszélyes állapotban van! Felhívtuk a szállásadónkat, aki volt olyan kedves, hogy a lányát autóval értünk küldte. Így 3 perc alatt a Dedesi Vendégháznál voltunk. Elintéztük a formaságokat, a szobáinkba bepakoltuk a hátizsákokat. Ittunk egy kávét meg egy sört, majd visszamentünk a városba. Először a vasútállomásra mentünk, itt szereztük be a DDKT pecsétjét. Utána megtekintettük kívülről a Tájházat, majd a központba mentünk. Találtunk egy jó kis cukrászdát lányaink legnagyobb örömére. Persze bementünk egy finom krémes süteményre. Hazafele menet Pistivel bevásároltuk az esti és a holnapi söreinket. A Vendégfogadóhoz most már az új jelzésen mentünk fel. A temető után kereszteztük az igen forgalmas 86-os főutat, ez megy Szlovénia felé, a Rédicsi határállomáson keresztül.

A vacsora után visszavonultunk az egyik szobánkba, az elmaradhatatlan kártyázásra. Nem maradtunk kint az ebédlőben, mivel Marosvásárhelyi előadóművészek töltötték meg a Vendégházat, és kissé hangosak voltak. Kiderült, korábban már Százhalombattán is szerepeltek. A reggeli bíztató napsütés után egész nap borús időben gyalogoltunk, de legalább nem esett az eső! Úgy mentünk aludni, hogy holnap biztosan napsütésben lesz részünk!

(A mellékelt képek Ferenczy Albertné (FA), Muskovics András (MA) felvételeiből kerültek kiválasztásra)